Friday 30 December 2011

Behind 2011

           Esok adlh hari terakhir dlm tahun 2011. Lusa bermula la hidup baru dlm tahun baru dgn azam baru. Banyak kenangan aku dlm tahun 2011 ni. So aku juz nk cerite sikit pengalaman aku dlm tahun ni.


           Actually x byk pun benda yg blaku tp ade la 2,3 perkara yg dh mengubah kehidupan aku. Dari awl tahun smpi bulan 5 xde pape sgt pun yg penting. Semua bjalan mcm biase. Kerja, dating, lepak ngn memembe n tolong parents aku kt kedai. Tp kehidupan aku mule berubah lepas aku dpt offer smbung blajar blk. Dalam mase yg sama aku dpt tawaran kerja pembantu perakaunan dkt mahkamah tggi s.alam (w21). Waktu tuhh aku x pasti nk pilih yg mane but lastly spt yg korang semua tau aku pilih utk sambung belajar. Ramai yg support usaha aku n bg dorongan kt aku. Waktu tuhh aku dh nekad utk berubah dan try xnk jd mcm dlu lg.


           Banyak perubahan kt diri aku lepas aku masuk belajar. Yelaa, semua gune duit aku sndiri. Aku dh x kerja n duit aku yg aku kumpul selama ni abes utk aku masok belajar je. Naseb baek la ade alaun wlupun sikit je tp dpt la back up duet aku dr terus abes mcm tu je. Walaupun umur da tua kan tp still ade smgt..hahahaha. Masuk je belajar mcm2 dugaan aku dpt. Awal bulan 8 aku clash ngn awek aku. Waktu tu aku mcm da xde smgt nk belajar da. Yelaa, da la dengan kantoi fly lg. Malu aku dh kt semua orang, waktu tu gak aku boleh clash dgn minah tu. Moral aku mmg down giler. Nasib baik la ramai memembe bg sokongan yg padu bertubi-tubi mcm fans Manchester United bg sokongan waktu game dorang.


           Lepas je aku clash mcm2 peristiwa blaku kt kolej. Aku ade gaduh ngn senior, ngn MPP n yg paling x boleh blah aku gadoh ngn lecturer.hahahaha. Nasib baik la 2minggu je, lepas tu terus ok blk. Actually makan mase 2bulan gak la moral aku nk naik blk lepas clash tu. Mmg la aku boleh je teruskn kehidupan n aku nmpk mcm biase. Tp bile aku sorang2 hanya Tuhan je yg tau mcmane perasaan aku bile pikir blk kenangan2 aku dan dia. Tp dh lame-lame aku jd 0k dan redha atas suratan Ilahi. Aku sedar bukan dia tulang rusuk utk aku.


           Baru2 ni lak ade seseorang yg dh ngaku die suke kt aku tp aku takut nk mulakn langkah. Tp aku akan mulakn langkah mase bukak je sem baru tahun dpn. Yelaa,mane tau ni adalah titik tolak permulaan hidup baru aku. Tp biarkan dlu coz aku xnk terlalu mharap. Tahun ni jugak aku dpt 1 pengalaman indah bila aku dpt pointer yg agak mberansangkn. Yelaa aku x pnah lg dpt dekan waktu kt uitm dlu n kali ni aku dpt 3.94. Alhamdulillah.... Maybe ini la kegembiraan paling besar aku tahun ni bila aku selalu dpt pengalaman yg pahit je. Aku terlupe lak lg 1 pengalaman pahit aku motor aku ilang. Waktu tuhh bulan puase dan aku bru je blk kuala selangor dr melaka. Malam tu aku g cc ilang kt sane. Aku rindu gak r dkt BJS6158 Wave putih yg byk bjase kat aku......huhuhu.


           So ni je la suka-duka aku dlm tahun ni yg paling besar dan yg akan aku ingati smpi bile2...... :)

3 comments:

  1. mula mula dulu
    saya dengar awak kantoi sini sana
    and me like

    "baru first sem dah berlagak, aku yang sem lima ni pun tk de belagak macam tu"

    then me like
    "no wonder lah, dah tua rupanya" HAHA. maaf untuk perkataan tua itu :)

    but now im proud of you.
    tahniah sangat.
    tahniah lagi sekali.

    and untuk perempuan itu. yaa saya tahu awak maksudkan siapa. dan budak perempuan itu sangat annoying, jelek dan bla bla bla

    dan awak juga mengubah presepsi buruk saya terhadap awak dulu.

    sekarang ni membuka mata saya, jangan menilai orang melalui perkara buruk tetapi telitilah di dalamnya yang mempunyai emas.

    tahniah lagi sekali :)
    3.94 itu tinggi
    saya sendiri pun tak pernah dapat

    nampak nya sekarang ni saya akan jadi pembaca setia blog ni. dan nampaknya saya kena ubah segala yang jahat jahat pasal awak dekat kepala otak ni menjadi yang baik baik. hehe

    okay dah panjang macam karangan UPSR :)

    :)
    sincerly
    me.

    ReplyDelete
  2. hahaha...thanx :) really hepi when i read ur c0mment...but wh0 is this??asal x kua name???hahaha.....pminat setia???haha....malu la sy nnt...da la byk yg jiwang2....hahahahaha....but btw thanx :)

    ReplyDelete
  3. HAHA
    baru jumpa ini blog
    saja act as Anonymous

    :)

    ReplyDelete